VP30 in VP44 1. Rezervar goriva 2. Čistilec goriva – čisti gorivo in preprečuje predčasno obrabo delov črpalke goriva. 3. Črpalka vbrizga VP44 – Razvil jo je Bosch prav za hitrovrteče dieselske motorje z neposrednim vbrizgom goriva. Odlikuje se z visoko dinamiko regulacije količine in časov vbrizga ter visokimi tlaki v šobah, ki dosegajo 1800 bar. 4. Krmilnik črpalke – je pritrjen neposredno na črpalko v mikrohibridni tehniki. Ima 9-polno vtičnico, (preko katere je na CAN bus priključen PBOX) ki črpalko povezuje s krmilnikom motorja. Krmilnik črpalke hladi gorivo. Neposredna vhodna signala sta signal tipala kota vrtenja in temperature goriva. 5. Visokotlačni magnetni ventil – krmili količino vbrizganega goriva s krmilnim signalom krmilnika črpalke. 6. Magnetni ventil-krmilnik kota vbrizga – Pri konstantnem času začetka vbrizga in rastjo vrtljajev motorja, se povečuje kot med začetkom vbrizga in začetkom zgorevanja tako, da se zgorevanje ne more začeti v pravem trenutku. Magnetni krmilni ventil ima nalogo, da začetek vbrizga goriva s strani črpalke, prilagaja v skladu z vrtljaji motorja. Ta naprava optimalno vsklajuje čas vbrizga z delovanjem motorja. 7. Krmilnik vbrizga – Hidravlično krmiljen krmilnik vbrizga je vgrajen v spodnjem delu ohišja črpalke, prečno na vzdolžno os. 8. Krmilnik motorja – Krmilnik motorja obdeluje podatke zunanjih tipal in iz njih preračunava krmilne signale. Krmilniku črpalke posreduje vrednosti kot so vrtljaji, količina vbrizga in začetek vbrizga. 9. Tipalo premika igle – Začetek vbrizga je vrednost za optimalno delovanje dieselskega motorja. Od tega je odvisno od vrtljajev odvisno krmiljenje začetka vbrizga in/ali krmiljenje povratka izpušnih plinov. Za to je potreben nosilec šobe s tipalom premika igle, ki daje signal ob odpiranju igle. 10. Žarilna svečka – Hladni dieselski motorji neradi vžigajo. Žarilne svečke se odlikujejo s hitrim doseganjem za vžig potrebne temperature. 850°C v 4 s. 11. Krmilnik žarilnega časa – Čas predgretja je odvisen od temperature hladilne tekočine. Čas žarenja krmili rele. 12. Tipalo temperature hladilne tekočine – meri temperaturo motorja. 13. Tipalo vrtenja ročične gredi – Položaj bata v valju je odločilen za pravočasen začetek vbrizga. Ta pomemben podatek izračuna krmilnik motorja iz signala induktivnega tipala vrtenja ročične gredi. 14. Tipalo vsesanega zraka – meri temperaturo zraka za hladilnikom zraka. 15. Merilnik pretoka zraka – V zračnem toku vsesanega zraka je električno ogrevan grelec (platinsko-filmski upor), ki ga hladi zrak. Krmilno vezje prilagaja tok, potreben za hlajenje grelca. Tok, potreben za hlajenje je vrednost, potrebna za izračunavanje količine zraka. 16. Tipalo polnilnega tlaka – meri tlak v sesalni cevi. S pomočjo programiranih vrednosti izračunava tlak polnjenja iz izmerjene napetosti. 17. Turbo polnilnik – Avtomobilski motorji s turbo polnilniki, morajo doseči visok navor že pri nizkih vrtljajih. Zato je ohišje turbine prilagojeno majhni količini izpušnih plinov. Da pri višjih vrtljajih tlak ne bi prekoračil dovoljene vrednosti, je v tem delu vgrajen bypass ventil, ki odvečni tlak pelje mimo turbine. Namesto tega ventila se vse pogosto uporablja spremenljiva geometrija turbine. Ta spreminja kot lopatic turbine in na ta način uravnava polnilni tlak. 18. Krmilnik povratka izpušnih plinov – Pri povratku izpušnih plinov se del njih vrne v sesalni trakt. Na ta način dosežemo boljše vrednosti izpušnih plinov. 19. Krmilnik polnilnega tlaka – glej turbo polnilnik. 20. Podtlačna črpalka – Ventili ali zaklopke krmilnika polnilnega tlaka in krmilnika povratka izpušnih plinov so mehanično krmiljene s pod- ali nadtlakom. 21. Akumulator 22. Merilnik hitrosti 23. Tipalo položaja pedala za plin 24. Stikalo sklopke 25. Stikalo zavore 26. Tipalo hitrosti 27. Tempomat 28. Kompresor klimatske naprave s stikalom 29. Vtičnica diagnostične naprave |