Common Rail 1. Visokotlačna črpalka – je vmesni del med nizko- in visokotlačnim delom. Njena naloga je pripravljanje zadostnih količin stisnjenega goriva v vseh pogojih delovanja. Stalno pripravlja sistemski tlak v visokotlačni posodi (skupnem vodu). 2. Izklopni ventil - Pri krmiljenju magnetnega ventila izklopa, vgrajen trn stalno pritiska na sesalni ventil. Pri izklapljanju tega elementa, zaradi zmanjšanja potrebe po gorivu, visokotlačna črpalka goriva ne tlači neprestano, temveč s prekinitvijo. 3. Ventil krmilnika tlaka – krmili in vzdržuje tlak v skupnem vodu glede na obremenitev motorja. Pri previsokem tlaku se odpre regulirni ventil tako, da se del goriva, preko zbiralne napeljave vrne v rezervar. Pri prenizkem tlaku se ventil zapre in tako zatesni visokotlačni del proti nizkotlačnemu. 4. Čistilec goriva – Nečistoče v gorivu lahko poškodujejo dele črpalke, ventilov in šob. 5. Rezervar goriva s predčistilcem in črpalko – Naloga črpalke je, da visokotlačni črpalki zagotovi dovolj goriva v vseh pogojih delovanja. 6. Motorni krmilnik - Krmilnik motorja obdeluje podatke zunanjih tipal in iz njih preračunava krmilne signale. Krmilniku črpalke posreduje vrednosti kot so vrtljaji, količina vbrizga in začetek vbrizga. 7. Krmilnik žarilnega časa – Čas predgretja je odvisen od temperature hladilne tekočine. Čas žarenja krmili rele. 8. Akumulator 9. Skupni vod (common rail) – ali visokotlačni rezervar shranjuje gorivo po visokim tlakom. Istočasno duši nihanja v tlaku, ki so posledica delovanja črpalke. 10. Tipalo tlaka v skupnem vodu – Tipalo meri tlak in ga v obliki napetostnega signala sporoča motornemu krmilniku. 11. Omejevalnik pretoka – omeji pretok goriva v injektor takrat, ko ta naraste preko določene zgornje vrednosti. 12. Omejevalnik tlaka – Ta omejuje tlak v skupnem vodu, ki pri prekoračenju vrednosti odpre iztok. 13. Merilnik temperature goriva 14. Injektor – Začetek vbrizga in količina sta nastavljeni z električno krmiljenim injektorjem. Delovanje pri delujočem motorju delimo na naslednje faze: zaprt injektor, injektor odpira (začetek vbrizga), polno odprt injektor, injektor zapira (konec vbrizga). Te faze se nastavljajo preko spreminjanja sil, ki delujejo na posamezne elemente injektorja. Pri nedelujočem motorju in manjkajočem tlaku v skupnem vodu, vzmet v šobi zapre injektor. 15. Žarilna svečka – Hladni dieselski motorji neradi vžigajo. Žarilne svečke se odlikujejo s hitrim doseganjem za vžig potrebne temperature. 850°C v 4 s. 16. Tipalo temperature hladilne tekočine – meri temperaturo motorja. 17. Tipalo vrtenja ročične gredi – Položaj bata v valju je odločilen za pravočasen začetek vbrizga. Ta pomemben podatek izračuna krmilnik motorja iz signala induktivnega tipala vrtenja ročične gredi. 18. Tipalo vrtenja odmične gredi – Odmična gred krmili sesalne in izpušne ventile motorja. Vrti se s polovično hitrostjo ročične gredi. Položaj odmične gredi določa ali je bat pred gornjo mrtvo točko v taktu stiskanja goriva s temu sledečim vžigom ali v taktu izpuha. Iz položaja ročične gredi tega med zagonom ne moremo ugotoviti. To pomeni, da pri izpadu tipala vrtenja odmične gredi med delovanjem motorja, v krmilniku motorja še vedno ostaja začetni podatek. 19. Tipalo vsesanega zraka – meri temperaturo zraka za hladilnikom zraka. 20. Tipalo polnilnega tlaka – meri tlak v sesalni cevi. S pomočjo programiranih vrednosti izračunava tlak polnjenja iz izmerjene napetosti. 21. Merilnik pretoka zraka – V zračnem toku vsesanega zraka je električno ogrevan grelec (platinsko-filmski upor), ki ga hladi zrak. Krmilno vezje prilagaja tok, potreben za hlajenje grelca. Tok, potreben za hlajenje je vrednost, potrebna za izračunavanje količine zraka. 22. Turbo polnilnik – Avtomobilski motorji s turbo polnilniki, morajo doseči visok navor že pri nizkih vrtljajih. Zato je ohišje turbine prilagojeno majhni količini izpušnih plinov. Da pri višjih vrtljajih tlak ne bi prekoračil dovoljene vrednosti, je v tem delu vgrajen bypass ventil, ki odvečni tlak pelje mimo turbine. Namesto tega ventila se vse pogosto uporablja spremenljiva geometrija turbine. Ta spreminja kot lopatic turbine in na ta način uravnava polnilni tlak. 23. Krmilnik povratka izpušnih plinov – Pri povratku izpušnih plinov se del njih vrne v sesalni trakt. Na ta način dosežemo boljše vrednosti izpušnih plinov. 24. Krmilnik polnilnega tlaka – glej turbo polnilnik. 25. Podtlačna črpalka – Ventili ali zaklopke krmilnika polnilnega tlaka in krmilnika povratka izpušnih plinov so mehanično krmiljene s pod- ali nadtlakom. 26. Merilnik hitrosti 27. Tipalo položaja pedala za plin 28. Stikalo zavore 29. Stikalo sklopke 30. Tipalo hitrosti 31. Tempomat 32. Kompresor klimatske naprave 33. Stikalo klima kompresorja 34. Vtičnica diagnostične naprave |