Tlačilka-šoba 1. Motorni krmilnik – obdeluje signale zunanjih tipal in iz njih preračunava krmilne signale za posamezne elemente. Krmilniku črpalke pošilja zbrane in obdelane vrednosti kot vrtljaje, količino goriva, čas vbrizga. 2. Tlačilka-šoba – Magnetni ventil je člen za začetek vbrizga in količino vbrizga. Ko se bliža čas vbrizga, odmikač potisne bat črpalke navzdol. Stisnjeno gorivo steče skozi magnetni ventil skozi povratni vod. Šele ko magnetni ventil zapre povezavo s povratnim vodom, se začne vbrizg. Sedaj mora gorivo premagati največji upor in priti v zgorevalni prostor preko vbrizgalnih šob. Bat tlačilke tako dolgo potiska gorivo, dokler je magnetni ventil zaprt. Po odprtju ventila se vbrizg v trenutku prekine. 3. Tipalo vrtenja ročične gredi – položaj bata v valju je odločilen za pravočasen začetek vbrizga. Ta pomemben podatek izračuna krmilnik motorja iz signala induktivnega tipala vrtenja ročične gredi. 4. Tipalo vrtenja odmične gredi – odmična gred krmili sesalne in izpušne ventile motorja. Vrti se s polovično hitrostjo ročične gredi. Položaj odmične gredi določa ali je bat pred gornjo mrtvo točko v taktu stiskanja goriva s temu sledečim vžigom ali v taktu izpuha. Iz položaja ročične gredi tega med zagonom ne moremo ugotoviti. To pomeni, da pri izpadu tipala vrtenja odmične gredi med delovanjem motorja, v krmilniku motorja še vedno ostaja začetni podatek. 5. Tipalo položaja stoplake za plin 6. Stikalo zavore 7. Stikalo sklopke 8. Tempomat 9. Stikala zavore 10. Krmilnik povratka izpušnih plinov – Pri povratku izpušnih plinov se del njih vrne v sesalni trakt. Na ta način dosežemo boljše vrednosti izpušnih plinov. 11. Krmilnik polnilnega tlaka - Avtomobilski motorji s turbo polnilniki, morajo doseči visok navor že pri nizkih vrtljajih. Zato je ohišje turbine prilagojeno majhni količini izpušnih plinov. Da pri višjih vrtljajih tlak ne bi prekoračil dovoljene vrednosti, je v tem delu vgrajen bypass ventil, ki odvečni tlak pelje mimo turbine. Namesto tega ventila se vse pogosto uporablja spremenljiva geometrija turbine. Ta spreminja kot lopatic turbine in na ta način uravnava polnilni tlak. 12. Opozorilna luč – Napake so optično prikazane. 13. Priklop diagnostičnega aparata 14. Prikaz hitrosti 15. Tipalo polnilnega tlaka – meri tlak v sesalni cevi. S pomočjo programiranih vrednosti izračunava tlak polnjenja iz izmerjene napetosti. 16. Tipalo temperature hladilne tekočine – meri temperaturo motorja. 17. Tipalo vsesanega zraka – meri temperaturo zraka za hladilnikom zraka. |